- Kia získala päť ocenení v súťaži dizajnu iF Design Awards, v rámci ktorej sa udeľujú ceny za celý rad značkových produktov, podujatí a komunikačných stratégií
- Prestížnu zlatú cenu „Gold“ si odniesol elektrický model Kia EV9
- Informačno-zábavný systém „Ki“ v modeli EV9 získal aj ocenenie za dizajn vychádzajúci z filozofie Spojenie protikladov
- Mimoriadny úspech značky Kia zavŕšili ďalšie ocenenia za iniciatívy v oblasti fyzického, digitálneho a interaktívneho dizajnu
- Víťazi ceny iF Design Award boli vybraní spomedzi 10 800 prihlásených príspevkov zo 72 krajín, čo svedčí o nespornom vplyve dizajnu v dnešnom svete
Spoločnosť Kia dosiahla významný úspech v súťaži iF Design Awards 2024, v rámci ktorej odborná porota renomovaného dizajnérskeho fóra ocenila päť samostatných prvkov nedávnych programov spoločnosti.
Nová Kia EV9, ktorá už pozbierala ocenenia na viacerých frontoch, pridala k svojim úctyhodným výsledkom aj prestížnu zlatú cenu Gold. Toto dodatočné ocenenie, ktoré sa udeľuje len najlepším 75 víťazným dizajnom na svete, je dôkazom toho, aký neutíchajúci vplyv má značka Kia so svojou filozofiou dizajnu „Zjednotenie protikladov“.
Filozofia dizajnu „Zjednotenie protikladov“ využíva tvorivé napätie, ktoré pramení z rozdielnych hodnôt prírodného a moderného sveta, s cieľom vytvoriť harmonický celok. Dizajnérom značky Kia poskytuje rámec, prostredníctvom ktorého môžu zlúčiť jedinečnú kombináciu elegantných, sochárskych tvarov a sebaistej, asertívnej geometrie, a vytvoriť tak nápadne moderný, no pritom pôvabne pokojný konečný produkt.
„Model EV9 predstavuje našu neúnavnú snahu prekonávať nové trendy v oblasti dizajnu, konektivity a použiteľnosti, ako aj našu zodpovednosť voči životnému prostrediu,“ uviedol Karim Habib, výkonný viceprezident a riaditeľ Globálneho centra dizajnu spoločnosti Kia. „Získanie tohto ocenenia je uznaním obetavosti a odhodlania nespočetného množstva členov nášho tímu dizajnérov a konštruktérov a zdôrazňuje našu snahu pôsobiť na celé odvetvie a trh presvedčivým a zmysluplným dizajnom.“
Exteriér modelu EV9 vyžaruje sebavedomie, čistotu a pokoj vďaka vzpriamenému postoju, jasným líniám a rovným povrchom. Charakteristická digitálna tigria maska vozidla dáva vyniknúť vizionárskemu a futuristickému vzhľadu, ktorý zvýrazňuje technológia digitálneho vzoru osvetlenia mriežky a zvislé svetlomety.
Interiér vozidla s rovnou podlahou a dlhým rázvorom využíva výhody platformy E-GMP, vďaka ktorej sa vyznačuje mimoriadnou priestrannosťou. Komponenty ako sedadlá či stredová konzola sú navrhnuté tak, aby dodávali interiéru kultivovaný charakter a ešte viac zvyšovali dojem jeho maximálnej priestrannosti.
Kabína modelu EV9 bola zároveň navrhnutá v súlade s „trojstupňovou stratégiou udržateľného dizajnu“ spoločnosti Kia. Táto stratégia stelesňuje oddanosť značky trvalej udržateľnosti a jej cieľom je zabezpečiť postupné vyraďovanie používania kože živočíšneho pôvodu, zavedenie 10 nevyhnutných udržateľných prvkov Kia a podporu výskumu v oblasti vývoja prírodných materiálov.
Pri udeľovaní ceny iF modelu EV9 porotcovia uviedli: „Kia EV9 rozširuje estetické možnosti veľkého SUV a zároveň vylepšuje jeho funkčné vlastnosti. Vďaka jej modernému jazyku tvarov vyzerajú pri nej ostatné veľké SUV staromódne, pričom otočné sedadlá v druhom rade spolu s množstvom rozmanitých menších funkčných riešení prispievajú k spoločenskejšiemu pobytu vo vozidle. Kto povedal, že udržateľný dizajn nemôže byť vzrušujúci?“
Informačno-zábavný systém „Ki“ v modeli EV9 evokuje dizajn exteriéru tohto SUV a môže sa pochváliť grafickým štýlom, ktorý je v súlade s hodnotami filozofie „Zjednotenie protikladov“ a dopĺňa dizajn vozidla. Využíva pritom oku lahodiacu a ľahko rozpoznateľnú farebnosť, ktorá dotvára jedinečný a moderný charakter zážitku značky Kia. Systém „Ki“ ako víťaz kategórie Produktové rozhranie vychádza z kľúčového vizuálneho motívu skosenej línie, ktorá predstavuje vzostupné tendencie a je použitá na všetkých prvkoch informačno-zábavného systému, od ikoniek cez typy písma až po blok prístrojov.
Táto diagonálna línia podporuje výrazný jednoliaty vzhľad, pričom je zachovaná prehľadnosť a zrozumiteľnosť. Konfigurácia používateľského rozhrania optimalizovaná pre displej je navrhnutá tak, aby nové funkcie, ako je napríklad nabíjanie elektrického vozidla, boli intuitívnejšie a čitateľnejšie. Používateľom uľahčuje rozpoznávanie prechodov signálu a kontextové informácie o nabíjaní a vybíjaní.
Okrem modelu EV9 porotcovia súťaže iF poctili značku Kia aj ocenením niekoľkých ďalších jej projektov, ako je napríklad branding pre komunikáciu spoločnosti Kia „80 rokov pohybu“, dizajn jej výstavného stánku na veľtrhu s názvom „Okná inšpirácie“ či interaktívny mediálny zážitok „Kia EV Unplugged Ground“. Všetci víťazi ocenenia iF Design Award sú názornou ukážkou toho, akú zásadnú úlohu hrá výrazný dizajn v celej značke Kia.
Všetky víťazné príspevky sú predstavené na stránke www.ifdesign.com a zverejnené v aplikácii iF Design.
Súťaž o ceny iF Design Awards vznikla v roku 1954 v Hannoveri. Založila ju spoločnosť iF International Forum Design GmbH, ktorá je jednou z popredných nezávislých inštitúcií v oblasti dizajnu na svete. Každoročne sa o ocenenie uchádza približne 10 800 návrhov zo 72 krajín. Ceny sa udeľujú v 81 kategóriách a oslavujú víťazov v deviatich disciplínach: Produkty, Komunikácia, Obaly, Dizajn služieb, Architektúra, Architektúra interiérov, Používateľské prostredie (UX), Používateľské rozhranie (UI) a Profesionálne koncepty. Na získanie ceny iF Design Award musí uchádzač prejsť prísnym dvojstupňovým výberovým procesom, v ktorom rozhodujú renomovaní odborníci na dizajn, čo poukazuje na význam dizajnu a jeho globálny vplyv v súčasnom svete.